Zachte(DRU)Yoga

Dru Yoga tegen stress voor iedereen

Wat is specifiek aan Dru Yoga?

  • Alle gewrichten worden ‘zacht’ en ontspannen gehouden tijdens de bewegingen. Op die manier ontwikkel je flexibiliteit en zo kan subtiele energie vrij stromen.
  • Energy Block Release – reeksen zijn eenvoudig uit te voeren, vloeiende bewegingen die helpen om spanning en energie blokkades zowel fysiek als emotioneel en mentaal los te laten
  • In Dru Yoga komen alle bewegingen vanuit de wervelkolom; immers een gezonde rug is een gezond lichaam.
  • De ‘spinal wave’, de golfbeweging van de wervelkolom en de draaiing van de wervelkolom zijn de hoofdkenmerken van Dru Yoga; zij zorgen voor een gezonde en actieve wervelkolom.
  • Een grondig begrip van de kernstabiliteit – de centrale houdingsspieren- is een van de belangrijkste aandachtspunten.
  • Met Dru Yoga werk je ook aan het in balans brengen van de energie centra in je lichaam( de chakra’s ) en open je de toegang naar de krachtige energie van het hart.
  • Binnen de zachte stroom  van bewegingen ontstaan er binnen een  Dru Yogales momenten van stilte die we de ‘Dru momenten van stilte” noemen.
  • Uit onderzoek onder mensen die wekelijks Dru Yoga les volgen, blijkt dat zij een positieve verandering ervaren in o.a. fysieke energie, vitaliteit, uithoudingsvermogen, rugklachten, innerlijk evenwicht en zelfvertrouwen.
  • Dru Yoga wordt ook wel ‘yoga van het hart’ genoemd, omdat deze vorm van yoga het krachtige energieveld om het hart versterkt.

Deze yoga les is specifiek gericht op stress. Geschikt voor voor jong en oud! Yoga tegen stress is een gecombineerde les waar verschillende stijlen samenkomen met de nadruk op Dru yoga. Ervaar je stress in werk, prive of door andere omstandigheden dan is deze Anti Stress les echt iets voor jou! Yogabewegingen uit de Dru yoga,  met soms wat Tibetaanse yoga. Gevolgd door langere ontspanning en adem oefeningen. De les begint en sluit af met eenvoudige meditatie.

Wat zijn de yogastijlen die gebruikt worden in deze les?

Dru yoga heeft o.a Energie release series en is een zachte yogavorm waarbij het lichaam in beweging blijft in plaats van in een houding te blijven.  In de les zal ik daarom de eenvoudigste houdingen aanreiken. De tibetaanse yoga heeft mooie adem oefeningen en bewegingsreeksen voor de organen en wervelkolom. Naar binnen  keren en met aandacht mindful te bewegen.

Lekker ontspannen met yoga tegen stress

De bedoeling is dat je fijn ontspant en even je geest naar binnen keert zodat je weer op kan laden. Je hoeft geen ervaring te hebben in een van de onderdelen. Gewoon zin om even je geest en lichaam tot rust te laten komen is genoeg!

Mindfulness en meditatie in de yoga tegen stress

Mindfulness loopt als een rode draad door de lessen. Zo neem je het een klein beetje mee in je dagelijkse leven als je de lessen regelmatig bezoekt. Wil je echt mindfulness integreren in het leven dan is een 8 weekse  een mooi vervolg of aanvulling. Daar ben je intensief bezig met mindfulness oefenen en eigen maken. Je leert wat stress is en wat het met je doet en hoe je er anders mee om kan gaan. Meer info hierover klik op de link MBSR training Mindfulness Based Stress Reductie 

Yoga tegen stress als onderhoud  na een mindfulnesstraining

Deze les is ook een heel geschikt als vervolg op een mindfulnesstraining om er mee bezig te blijven en als stimulans.

Locatie:Bredevoort Kloosterdijk 4a
Tijd/dag:Woensdagavond 19.00-2015
Start: 31 oktober t/m 19 december (8x) daarna in blokken van 10x of 8x
Kosten: € 90 voor 10 x 75 minuten (aangeboden in blok van 10)
€ 71 voor 8 x 75 minuten   (aangeboden in blok van 8)
(je betaald steeds per blok via automatische incasso)

klik hier voor lesrooster