Dru Yoga

Marlijn Mind en Body Dru (hart) Yoga
Wil je eens een andere les dan de lessen die er al in overvloed worden aangeboden? Wil je nu eens niet meer van hetzelfde? De les die onder de naam Dru yoga gegeven gaat worden is zo’n les! Een les waar vrolijkheid van af straalt en de levensenergie(prana)laat stromen. Een Yogales waar mindfulness doorheen verweven is met soms een yin houding aan het einde en als basis de Dru yoga.

Verbetering van rugklachten. Een recent Dru Yoga onderzoek toont aan dat meer dan 84% van beoefenaars vermindering van pijn in de rug ervaren na een sessie Dru Yoga, waarvan 44% sterke verbetering ervaart. 90% van de deelnemers ervaart ook meer flexibiliteit in de gewrichten en de wervelkolom, alsook meer krachtsontwikkeling; allemaal belangrijke factoren voor het behoud van een gezonde rug. Aandacht voor en bewegingen van de wervelkolom en gebruik van de kernspieren(core) zijn dan ook een belangrijk onderdeel van Dru yoga.

Dru staat voor het “Stille punt”. De stille ruimte die er altijd al is en overschreeuwd word door alles dat er op ons afkomt van buiten en van binnen. Het terugvinden en terugkeren naar dit stille punt kan langzaam maar zeker een verandering teweeg brengen.

Dru-yoga heeft veel overeenkomsten met andere vormen van yoga, maar neemt door de andere les struktuur en de yoga-flows een unieke positie in. Belangrijk zijn het werken vanuit de wervelkolom en het werken met de hartenergie. Er zijn speciale series om spanning los te laten.

Dru yoga nodigt uit om jezelf te openen en de weerstand die je misschien ervaart in het begin los te laten. Zo ervaar je het meeste effect.

Dru yoga komt dichter bij dans dan welke vorm van yoga dan ook. Daar was ik zelf naar op zoek. De ervaring van bewegen in een vloeiende doorgaande lijn. Met volledige aandacht in het nu. De gewrichten worden altijd zacht gehouden en niet heel

Hoe ziet een les eruit?
We beginnen met een vrolijke activatie op muziek, en dat is groot verschil met andere yoga stijlen! Daarna meestal het aanleren of uitvoeren van een bewegingsreeks, een EBR (Energy Block Release) en asana’s die vaak ook een bewegende vorm hebben i.p.v een statische houding, en ademoefeningen(pranayama) en soms visualisaties. Daarna langzaam verstillend naar één of twee yin houdingen die in het thema passen en een lange ontspanning of meditatie  aan het einde.

 Een moment voor jezelf. Iedereen volgt de yoga op zijn of haar eigen tempo.

Tijdens de les is er veel aandacht voor alignment (juiste houding) en het soepeler maken van de rug.

Waarom zou ik zo’n yoga les doen?

  • Ontspannen en ontstressen
  • Als je niet van andere yogastijlen houd
  • De vloeiende dansante bewegingen wil ervaren.
  • Van mindfulness wil proeven of onderhouden
  • Plezier

Voor wie?
Voor iedereen die fit genoeg is om te kunnen staan en liggen /zitten op een yoga mat. Ook al is Dru een zachtere vorm van yoga, soms zit er ook wat power in. Wanneer je echt bewegingsbeperkingen hebt is het beter om voor stoelyoga te kiezen. Heb je last van je rug dan is deze les ook een prima optie i.p.v pilates.

Wanneer?
Data : proefles op vrijdagochtend 4 september
na de proefles in blokken van 12 lessen
Tijd  :  9.00-10.30
Aanmelden via contact : Aanmelden DRU yoga lessen